Keď chcete uspieť, musíte tomu najprv uveriť.

Vždy ma trápi, keď vidím ako majiteľ malej firmy zahadzuje svoje šance uspieť. Toľko rokov driny, peňazí a energie. Namiesto toho aby zmobilizoval všetky svoje sily, svoj potenciál zahadzuje. A to z jediného dôvodu: málo verí vo svoj úspech.

Po dvadsiatich rokoch v marketingu viem celkom rýchlo posúdiť, kto s akými kartami hrá. O to viac ma mrzí, keď vidím že karty sú výborné, no majiteľovi chýba stratégia, taktika a ochota investovať a veriť marketingu.

Niekoľkoročná história, brilantná odbornosť, špičkové produkty, sila medzinárodnej značky, zanietenosť pre pomoc klientom – to všetko sú vynikajúce karty na úspech.

Neporovnávajte sa, sústreďte sa na seba

Keď sa budete neustále porovnávať s konkurenciou a stresovať sa ich novými marketingovými aktivitami, (ktoré si nemôžete dovoliť z dôvodu finančnej náročnosti, alebo preto, že zľavy v takom rozsahu ako ponúka konkurencia by boli pre vás likvidačné), nikam vás to neposunie.
Konkurenciu nekopírujte, iba ju očkom z času na čas sledujte. Ak budete neustále robiť iba protiopatrenia k tomu, čo robí vaša konkurencia, uvedomte si, že vašu firmu si nevediete vy, ale vedie vám ju niekto iný.

Vypracujte si marketingovú stratégiu úspechu

Ak ste koncom minulého roka nemali čas na vypracovanie marketingovej stratégie a plánu, je najvyšší čas pustiť sa do toho a stratégiu dať na papier.
Zamyslite sa nad svojimi výhodami a pozrite sa na ne z viacerých uhlov. Napríklad, ak ste majiteľ a predajca v jednej osobe, vašou výhodou oproti veľkej sieti je pružné reagovanie na obchodnom stretnutí. Podmienky si viete dohodnúť hneď na mieste. Nemusíte volať žiadnemu nadriadenému,
ktorý musí volať svojmu nadriadenému…. Vy nestrácate čas, vy jednoducho konáte.

Tiež porozmýšľajte, kde by ste mohli nájsť nových zákazníkov. Kto vám pri tom môže pomôcť?
Pozrite sa na svoj biznis inak ako zvyčajne. Hľadajte nové príležitosti. A hlavne:

Verte tomu čo robíte

Ak pôjdete na stretnutie s tým, že “ aj tak mi to klientov neprinesie“ tak si môžete byť istý, že neprinesie. Ak budete marketing považovať iba za „vyhadzovanie peňazí“, tak sa určite nikam nepohnete. Už dopredu si projektujete výsledok. Oveľa zmysluplnejšie je veriť vo svoj úspech a urobiť preň všetko čo je vo vašich silách.
Marketing nepovažujte za nutné zlo pre vašu peňaženku. Radšej sa zamyslite nad tým, či nie je lepšie použiť služby profesionálneho marketingového manažéra a vyhnúť sa zbytočným chybám a ušetriť čas na činnosti, ktoré vás viacej bavia. Vy sa rozhodnite čo je pre vás výhodnejšie a zmysluplnejšie. Svoje rozhodnutie však nemeňte každé dva mesiace. Dva mesiace sú príliš krátka doba na to, aby boli vidieť koncepčné a zmysluplné marketingové výsledky. Instantné riešenia prenechajte radšej iným. Ani Rím nepostavili za dva dni.