AKO Z NÁVŠTEVNÍKA WEBSTRÁNKY UROBIŤ ZÁKAZNÍKA

 

Kde hľadať nových zákazníkov a ako najlepšie osloviť a zaujať inžinierske a technicky zamerané publikum je téma, ktorú dnes riešia mnohé firmy pôsobiace v B2B segmente. V dobe takmer všade prístupného internetu vyvstáva otázka na aký druh marketingu bude technické publikum reagovať a tiež, čo ho zaujme natoľko, že udrží jeho pozornosť a popri tom ho nebude „marketingovo obťažovať“.

Nie je to tak dávno, čo sa firmy spoliehali na dlhodobo overené zdroje získavania nových zákazníkov. Inzercia a zverejnenie PR článkov v odborných médiách a účasť na výstavách boli štandardným marketingovým spôsobom na zvýšenie povedomia a následného získania pozornosti potenciálnych zákazníkov. Následne prišla na rad práca obchodníka a nákupný cyklus sa uzavrel. Z dnešného pohľadu išlo o veľmi jednoduchý a dlhodobo účinný spôsob získavania nových zákazníkov.

Nákupný cyklus zákazníkov sa zmenil

A tomu musíme prispôsobiť aj marketingové a obchodné taktiky. Digitálne technológie dávajú spotrebiteľom silu a je na firmách, aby našli spôsob, ako sa zákazníkom čo najviac priblížiť a ponúknuť im potrebné informácie. Navyše, ľudia už nechcú byť informáciami obťažovaní, naopak, chcú mať nad procesom vyhľadávania kontrolu a chcú si vyhľadať iba to čo potrebujú a v čase kedy sa im to hodí. To platí aj pre inžinierske, technologické a výrobné B2B firmy.

Okrem toho, inžinierske publikum je voči marketingu skeptické. Pre nich sú dôležité iba informácie, ktoré im pomôžu vyriešiť ich problém. Nemajú radi keď ich informácie zahlcujú a vyrušujú. Oni vedia čo potrebujú a hľadajú to až vtedy, keď je to pre nich relevantné. Toto všetko treba brať do úvahy a podľa toho nastaviť smerovanie marketingu. Aj na vašej firemnej webstránke.

Ako to funguje

Zamyslite sa nad svojim správaním – čo robíte keď hľadáte nejaké informácie? Pravdepodobne do mestskej knižnice nejdete. Do Googlu naťukáte výraz, alebo niekoľko slovnú frázu a pozeráte čo vám Google ponúka.

Prvé, reklamné odkazy pravdepodobne preskočíte, potom pozeráte linky ktoré sú na prvých miestach. Pravdepodobne očkom prebehnete popisy pod linkami a zrejme kliknete až na tú linku, popis ktorej vás zaujme a bude súvisieť s témou, ktorú hľadáte.

Stránku, ktorá vás zaujme otvoríte prebehnete pohľadom a ak vás nezaujme obsahom a ani vizuálne, idete ďalej. Takto prejdete prvé 2 – 3 stránky Googlu. Keď nič nenájdete, zadáte iný výraz, alebo inak naformulovanú frázu.

Stránku, ktorá vás zaujme si prezriete detailnejšie – preklikáte na nej ešte zopár podstránok. Ak ponúkajú to, čo potrebujete začítate sa. A pozriete si aj ďalšie veci čo sú na stránke publikované, aby ste sa uistili o dôveryhodnosti zdroja.

To je všetko. Takto to robí väčšina. Majte to na pamäti keď budete premýšľať nad tým, ako sa dostať k novým zákazníkom, kde ich hľadať a ako ich osloviť.

Prispôsobte obsah webstránky zákazníkom

V prvom rade sa zamyslite sa, kto sú vaši zákazníci a čo od vás najčastejšie potrebujú. Sú to technici čo hľadajú informácie ako postupovať pri inštalácii? Alebo sú to projektanti, ktorých zaujímajú parametre produktov, aby vedeli navrhnúť optimálne riešenie?  Alebo sú to technický riaditelia, ktorí rozmýšľajú nad zavedením automatizácie vo výrobe?

Pravdepodobne z tej istej skupiny budú aj ďalší vaši potenciálni zákazníci, ktorí na internete hľadajú obsah, čo im pomôže pri práci. A práve pre nich vytvárajte kvalitný obsah.

Dlhodobá investícia

Vytváranie užitočného obsahu, ktorý pomôže vašim potenciálnym zákazníkom je síce časovo náročná záležitosť, no jedná sa o dlhodobú investíciu. Obsah sa na stránke vrství, postupne sa nabaľuje a vytvára povedomie o vašej dôveryhodnosti, odbornosti, či špecifickosti. Produktové materiály, prípadové štúdie, odborné články, blogy, videá, infografika, získané certifikáty a ocenenia – to všetko je skvelý obsah, ktorý zostáva na webstránke niekoľko rokov, zvyšuje povedomie o vašej firme a je dôležitý pre Google.

Nezabúdajte na metadáta a kľúčové slová

Je škoda času a príležitostí napísať kvalitný článok, či pripraviť materiál a nezadať k nemu v redačnom systéme popisy. Uvádzať popisy, teda metadáta, ku každému zverejnenému príspevku je dôležité práve kvôli vyhľadávačom a kvôli tomu, aby vás zákazníci našli.

Pri každom článku si stanovte kľúčové slová, ktoré sú s obsahom relevantné a súvisia so zameraním vašej firmy. Použite ich v nadpise a podnadpisoch a tiež v krátkom popise, ktorý vystihuje zverejňovaný obsah príspevku a pokiaľ možno, uvádzajte ich na prvých pozíciách v texte. Popisy a kľúčové slová zadajte aj k obrázkom, ktoré na webstránke zverejňujete. Príznačne si ich pomenujte už v adresári vo svojom počítači, pričom ich píšte bez diakritiky a jednotlivé slová od seba oddeľujte pomlčkami.

Musíte zaujať

Pri písaní krátkych popisov – metadát, ktoré sa objavia v Googli pod linkou stránky, myslite aj na to, že text musí hľadajúceho predovšetkým ZAUJAŤ! Nemôže ísť iba o zhluk kľúčových slov oddelených čiarkami. Napíšte krátky text, ktorý vašich potenciálnych zákazníkov zaujme natoľko, že sa pri ňom pristavia a vašu stránku si otvoria.

Content marketing

Vytváranie užitočného obsahu je vynikajúci spôsob ako šíriť myšlienky a informácie k cieľovému publiku. Ak to chcete robiť efektívne, nemôžete napísať jeden článok a zverejniť jeden materiál a potom dlho nič. Dôležité je vopred si všetko premyslieť, pripraviť plán vytvárania obsahu a pravidelne produkovať aktuálny a cielený obsah.

Ak ste sa rozhodli zlepšiť webstránku a publikovať užitočný obsah pre svojich zákazníkov, sme tu pre vás.  S vytváraním obsahu máme bohaté skúsenosti. Napíšte nám mail na info@eruption.sk a spolu nájdeme najlepšie témy a spôsob ich spracovania.

Prečítajte si aj:

 

4 rýchle tipy na vytvorenie prípadovej štúdie

Obchodný marketing v praxi