E-mail marketing buduje vzťah so zákazníkmi

Hľadáte spôsob ako udržať kontakt so svojimi zákazníkmi, ako zvýšiť svoju online prítomnosť a ako sa im pravidelne pripomínať?

Firemný newsletter je skvelý nástroj a dáva odpoveď na vaše otázky. Jeho obsah však musí byť zaujímavý a prínosný.

Ak ste newsletter doteraz nikdy nepublikovali, môže sa vám to javiť celkom náročné. Aby ste stratili zábrany a pustili sa bez obáv do toho, povieme vám zopár krokov ako na to:

Krok 1: Cieľová skupina

Ešte predtým, ako sa začnete zaoberať dizajnom a obsahom je potrebné, aby ste si ujasnili pre koho bude newsletter určený, teda zadefinovali, kto bude váš čitateľ (kto je vaša cieľová skupina).

Predávate produkty pre deti do 5 rokov? Vaša cieľová skupina budú mamičky. Ak to rozmeníme na drobné, vaša cieľová skupina budú ženy, vek cca od 20 do 35 rokov, zaujímajúce sa o všetky otázky týkajúce sa ich detí a rodiny.

Alebo prevádzkujte fitnescentrum? Vašou cieľovou skupinou budú ženy a muži vo veku od 25 do 55 rokov, zaujímajúci sa o zdravie, stravovanie a svoje telo.

K bližšej špecifikácii cieľovej skupiny vám pomôže analýza informácií o zákazníkoch. Na jej základe budete presne vedieť, kto je vaše publikum a o aké témy, služby, programy sa zaujíma.

Krok 2: Zoznam zákazníkov

Potrebujete mať pripravený zoznam, komu budete newsletter posielať. Databázu kontaktov si môžete kúpiť, no lepšie je, ak máte vlastný zoznam klientov, alebo záujemcov o vaše produkty a služby.

Vytvoriť si vlastný zoznam kontaktov nejaký čas trvá. Je to však najefektívnejší spôsob na vytváranie  ďalších obchodných príležitostí. Zoznam kontaktov môžete budovať pomocou obsahu na webstránke – ako sú ebooky, kontaktné formuláre, súťaže, atď. Zoznam môžete budovať aj dôsledným evidovaním kontaktných údajov z pracovných, či obchodných stretnutí.

Krok 3: Zoznam tém

Zamyslite sa nad tým, čo bude obsahom vašich newsletterov. Čo chcete zasielaním mailov dosiahnuť, aké sú vaše ciele. Potom si pripravte zoznam tém, o ktorých budete písať, špeciálne ponuky, ktoré chcete zákazníkom ponúknuť, oblasti, v ktorých ich chcete vzdelávať… atď.

Krok 4: Poskytovateľ

Na trhu je viacero firiem, ktoré sa špecializujú na email marketing. Vyberte si jednu, ktorá vám vyhovuje. Poplatky závisia od množstva emailových adries, na ktoré mesačne zasielate newsletter. Niektorí poskytovatelia majú rozosielanie menšieho (presne definovaného) počtu adries mesačne zadarmo. Záleží na vás pre koho sa rozhodnete.

Krok 5: Dizajn

Jednoduchý dizajn zvládnete pomocou preddefinovaných šablón aj sami. Nezabúdajte však na to, že newsletter by mal byť graficky v súlade s vašim firemným dizajnom. Pokiaľ nebudete so svojim výsledkom grafického spracovania návrhu úplne spokojní, využite služby grafika. V prípade jednoduchej šablóny vás to nebude stáť veľa. A výsledok bude profesionálny.

Krok 6: Frekvencia rozosielania

Ako často posielať newsletter? Záleží od obsahu. Ak obsah neobťažuje a stíhate publikovať v týždennej periodicite, je to ok. Na začiatku, kým získate istotu, skúsenosti a vlastný štýl publikovať raz mesačne je tiež ok. Urobiť z newslettera občasník je škoda vášho času a energie.

Veľa úspechov.  Zvládnete to :-).